Helsingborg / Vallåkra / Göteborg

Fredag
Åkte ner till Helsingborg, tog ett tag innan vi kom iväg pga av en rad olika grejer.
Vi kom ner någorlunda sent och checkade in på hotellet på en gång och sedan gick vi ut för att hitta något trevligt ställe att käka på. Jag tog lasagne, vilket var dumt när jag själv vet att jag är känslig mot mjölk som brukar vara i, jag fick ont i magen så pojken och jag knallade tillbaka till hotellet och de andra fortsatte ut.

Lördag
Vaknade vi någorlunda tidigt, åt en stadig hotell frukost, supergott!!! Meningen var att vi skulle åka över till
Danmark men fick höra att dom stängde så tidigt så vi ville inte åka dit och behöva stressa.
Vi gick på stan i Helsingborg istället, var på jakt efter en snygg cult design kruka men hittade ingen.
Sedan kom några vänner och deras lilla son på 5 månader,  Vi badade i poolen, tog lite cider och senare på kvällen åt vi middag med dom och sedan gick vi ut och kollade på alla bilar som åkte runt på gatorna i Helsingborg.

Söndag
Vallåkra träffen. Vi kom dit ganska tidigt och ställde ut bilen, inte för att vinna, men en kul grej.
Vi kikade på alla andra bilar, många snygga sådana. Pojken min köpte en box med Lahegas bilvårdsprodukter, bra grejer där! Bäst att tillägga att våran vän Thobias vann saab klassen med sin gula 9-5 Kombi.
Pojken och jag åkte till Göteborg efter Vallåkra och stannade på vägen i Falkenberg och tog en liten promenad på skrea strand, där vi bla plockade lite snäckor.

Måndag
Vi gick upp skapligt och gick en stund på stan, Jag köpte en vit bas tshirt från H&m.
Sen åkte vi till vandrarhemmet där vi bodde och mötte min syster, hennes pojke, hans kompis och Madde.
Eftrer det åkte vi till Liseberg, fick stå i kö läänge för att få åkpassen.
kollårado var roligast och den åkte vi flera ggr.
Sedan gick vi och käkade på en fin resturang.

Tisdag
Gick på stan, Jag shoppade loss, pojken också! Sedan åkte vi hem, trötta efter hela resan.

Skojj har vi haft det! Här är lite bilder från hela resan!


image151
Tobbes 9-5 kombi ( Vallåkra )

image152
Våran saab, 9-3 aero ( Vallåkra )

image153
Tobbe på prisrampen. ( Vallåkraträffen )

image155
pojken tog kort, jag tog på mig en tröja, det var kaaallt. ( Falkenberg )

image156
Skrea strand ( Falkenberg )

image157

Skåne! älskar detta landskap!


Kommentarer ♥

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Din blogg ?!:

Skriv något gulligt ♥

Trackback

@