Min Julafton!

Många verkar tycka att det är konstigt att min pojkvän och jag inte firar jul tillsammans, men vi vill vara med våra familjer! Vi träffas imorgon iaf!

Man vaknar ungefär en sådär 8-10 på morgonen ( senaste åren ) och då har vi skattjakt som mamma och pappa gjort..så har det alltid varit!.. vi får lappar. ledtrådar tills vi har fått ihop ca 10 lappar som bildar ett ord, där finns våran första julklapp.
Konstigt nog hamnar vi under granen efter skattjakten, man måste ju klämma och känna på paketen, man kan ju faktiskt lista ut vad det är i dom! hehe!
Sedan blir det frukost med gröt skinkmacka.. ja sånt som hör julen till!..De senaste åren har vi fått spel och pyssel i julklapp under morgonen så efter frukosten har vi spelat det! sen gör vi oss iordning, alla på en gång! Först in på toan gäller ;)
Sen åker vi till farfar, som inte orkar fira jul med oss, och efter det hämtar vi upp mormor och åker till kyrkogården och tänder ljus...
Sen far vi hem och fikar och efter det blir det kalle anka, en aning uttjatat nu men man måste ju se, hör ju julen till!
alla sitter och sjunger med i dessa disneylåtar.. mys!
Efter Kalle anka ska maten göras iordning (mamma har förberett redan nu ) och sedan blir det julmiddag med prinskorv och köttbullar för min del... sen börjar det liksom klia i fingrarna, man är ju nyfiken på vad man får... förr satt vi och tjatade och det kändes som en evighet innan man fick öppna alla paket.
I år kommer tomten komma hit, för våran lilla Maja, det ska bli skojj att se hur hon kommer reagera!
För att det inte ska gå så fort brukar vi öppna ett paket i taget, det är ganska mysigt faktiskt, då hinner man med att se vad alla fått! Bästa julklappen kommer mamma och pappa få, vi har köpt Beck boxen till dom!
Någon gång där kommer älsklingen hem till mig och öppnar sina julklappar och jag får min..
sen är det bara mys, all väntan och stress är över! Bara sjunka ner i soffan och beundra sina klappar!

Kommentarer ♥

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Din blogg ?!:

Skriv något gulligt ♥

Trackback

@